Авторизация
 

DniPRO GogolFest: вистава у бункері, опера на ярусах, Прометей у метро

 
Перш ніж підкорити Дніпро, GogolFest встиг отримати у Брюселі престижну премію і увійти до п’ятірки найкращих фестивалів Європи. Цілком заслужено, адже презентуючи сучасне мистецтво, фест зумів зібрати у величезний пазл найрізноманітніші його прояви – перфоманси, хепенінги, інсталяції та інші екстраординарні видовища – оперу на багатоярусній сцені, виставу у недобудованій станції метро, танок у басейні та багато іншого.
 

Як відомо, сучасне мистецтво зовсім інакше ставить питання естетичного об’єкта. Найголовніше - не узвичаєна канонами краса, а ідея. Митець може втілити її на живописному полотні, а може використати для творчості купу металобрухту чи старовинні речі. Будь-яка поверхня може стати майданчиком для розповіді про те, як художник відчуває свій час. 

Поміж власними судженнями він може залишати глядачам прогалини для смислів. І тоді будь-хто бере до рук олівця і вписує у чужі рядки власну історію. 
 
 
Так само будь-яке приміщення може стати сценою – ретро-автобус, бункер, басейн…

«У чому ефективність мистецтва? - це інструмент для пізнання людини», - сказав під час зустрічі з відвідувачами фесту режисер Влад Троїцький. 

 
Очевидно, що цей інструмент дедалі більше вдається до нових засобів виразності, що ламають стереотипи сприйняття і уявлення про естетичне.
 

Організатори позиціонували GogolFest як мультидисциплінарний фестиваль. Одного погляду на програму заходу достатньо, щоб переконатися: за кількістю жанрів і форм це, дійсно, був дуже крутий мистецький концентрат. За дві доби (27 – 29/09.19) – близько сотні подій з галузей театру, музики, літератури, скульптури, візуального мистецтва, перфомансу. Окрім того, лекції, майстер-класи для дітей,  перегляд документальних стрічок тощо.

GogolFest, який протягом десяти років проходив у Києві, має важливу культурну місію – об’єднувати навколо себе активних творчих людей і сприяти тому, щоб кожне місто нашої країни могло стати повноцінним культурним центром. 

Організатори фестивалю прагнули вдихнути життя в маловикористовувані міські локації. І це їм вдалося. Депресивна територія міського телерадіоцентру перетворилася на яскравий мистецький ландшафт, де кожна споруда набула свого концептуального значення.
 

Кульмінацією GogolFest’у стала опера-реквієм IYOV, що увійшла у десятку найкращих сучасних опер світу. Поза сумнівом, Іов на це заслуговує. Тішить те, що це українська опера режисера В.Троїцького. Вона вельми оригінальна за формою та естетикою. Головний персонаж опери – препарований рояль з відкритим "черевом", яке видає неймовірні звуки, адже під час гри задіяні не лише клавіші, а й струни. Смисли передаються як співом, так і диханням, шепотом, лементом. А музичні інструменти виступають у дійстві повноцінними акторами. Арії виконуються латинською, а текст історії Іова начитується українською мовою. Континуум сприйняття доповнює і візуальний ряд, образи якого виразно архетипічні.

 
IYOV – це експеримент. Утім експеримент, дійсно, вдалий, адже наприкінці на глядача чекає справжній катарсис від глибокого занурення у вічну біблійну історію. І неймовірна тиша, що охоплює залу, де разом з мелодією тануть серед глядацьких рядів білі привиди-актори...








  Следите за нами в Telegram  



  •   30-09-2019, 17:00
  •   Alina
  •   95

ПОСЛЕДНЕЕ
ПОПУЛЯРНОЕ
  • По рейтингу
  • Читаемое
Мы в соцсетях
  • Facebook
  • Twitter